ServiCare

Dette gjør integrasjonen

Om ServiCare

ServiCare er et system for tekniske entreprenører som har periodisk service på tekniske installasjoner som brannalarmanlegg, varmepumper, kjøleanlegg, sprinkleranlegg osv.

Programmet holder rede på alle dine serviceavtaler, har en innebygget kalender som synkroniseres mot din egen kalender, sender deg månedlige statusrapporter om arbeid på gang neste periode, har mulighet for digitale sjekklister hvor du også kan registrere enheter som f.eks. nødlysarmaturer og få historikk på enhetsnivå.

Dette gjør integrasjonen

  • ServiCare importerer kunderegisteret fra PowerOffice og oppdaterer registeret daglig.
  • Kommunikasjonen er enveis, det skjer ingen endringer i PowerOffice.

Supplerende informasjon

Forutsetninger for bruk:

  • Du velger selv om kunder hentet fra PowerOffice skal overskrive kunder som er registrert fra før i ServiCare. Ved import er det kundenummer og/eller organisasjonsnummer som sammenlignes for å avgjøre om kunden finnes i ServiCares database eller ikke.

Hvilke datatyper utveksles mellom systemene:

  • Kunder

Hvor ofte synkroniseres datatypene:

  • Kunderegisteret hentes samlet én gang, deretter holdes det oppdatert ved å hente nye eller oppdaterte kunder hver morgen kl.06.00. Bruker kan manuelt oppdatere for å få med seg endringer utført etter kl.06.00.

Annen supplerende informasjon:

  • Bruker er avhengig av å registrere kundeopplysninger i ServiCare. En kunde har ett eller flere tekniske anlegg som krever periodisk service og disse kan befinne seg på en eller flere lokasjoner.
  • Bruker kan registrere kunder enkeltvis, importere mange samlet via Excel regneark eller automatisk hente fra sitt økonomisystem.

Kom i gang

Onboarding:

  • Integrasjoner med PowerOffice gjøres ved hjelp av en klientnøkkel som kan sammenlignes med et avansert passord. Denne klientnøkkelen må lagres i ServiCare for at integrasjonen skal fungere.
  • Du bestemmer hvilke rettigheter klientnøkkelen skal ha. ServiCare trenger tilgang til kunder for at integrasjonen skal fungere.
  • Klientnøkkel hentes fra PowerOffice som følger: Gå inn via Meny - Innstillinger - Utvidelser - Legg til utvidelse. Søk opp ServiCare og kopier teksten i feltet Klientnøkkel.
  • Deretter går du inn i ServiCare via meny System - Integrasjoner, Velger PowerOffice som integrasjonspartner og trykker Legg til. Klientnøkkelen limes inn i feltet API-klientnøkkel, trykk deretter Lagre. Så snart du får melding om at oppkoblingen er gjort, starter du import av kunder ved å trykke den grå knappen under overskriften Behandle.
  • Import av kunder fra PowerOffice til ServiCare gjøres normalt bare én gang, etter dette vil nye eller oppdaterte kunder hentes fra PowerOffice hver morgen kl.06.00. Oppdatering kan også utføres manuelt i siden for behandling kunder.

Integrasjonen driftes av Svarthetta Utvikling AS

Org.nr: 889011602

Hjemmeside: www.servicare.no

Support: post@servicare.no

Telefon support: 92260497

Kategorier